مخزن اسید

ساخت وبلاگ

مخازن ذخیره اسید بیشتر از FRP، XLPE، HDPE و فولاد کربن ساخته می شوند. تانک ها دارای وزن مخصوص 1.9 هستند. با این حال، مهار ثانویه نیز ضروری است. بهتر است اسیدها را دور از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید نگهداری کنید. معمولاً ظرفیت چنین مخازنی بین 35 تا 100000 گالن است که توسط سازنده پیشرو مخازن ذخیره اسید گفته شده است.

اسید سولفوریک

همانطور که صحبت از ذخیره سازی اسید برای اهداف صنعتی می شود، رایج ترین نامی که به ذهن می رسد اسید سولفوریک است.

  • این اسید از نظر شیمیایی به عنوان H2SO4 شناخته می شود.
  • به عنوان اسید باتری استفاده می شود. همچنین به عنوان سولفات دی هیدروژن استفاده می شود.
  • صنایع از این اسید برای تولید کودهای فسفاته، اسید فسفریک، باتری های سرب-اسید اتومبیل و سایر مواد شیمیایی استفاده می کنند.
  • اسید باید به درستی مدیریت شود و در محل مناسب ذخیره شود.
  • نیازهای ذخیره سازی بیشتر به غلظت اسید بستگی دارد.
  •  برای کاربردهای اسید نیاز به تایید قبلی از تولیدکنندگان مخازن ذخیره سازی است.

ذخیره سازی مناسب اسید سولفوریک

اسید باید در ظروف خاصی نگهداری شود. ظروف باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شوند تا از پایداری، ایمنی و طول عمر مخزن اطمینان حاصل شود. با این حال، مشخصات ممکن است بسته به غلظت خاص اسید متفاوت باشد. اگر اسید را در ظرف مناسب با واشر و اتصالات مناسب ذخیره نکنید، ممکن است خوردگی ایجاد شود. همچنین ممکن است یکپارچگی ساختاری مخزن را به خطر بیندازد. و این می تواند خطرات ایمنی بالقوه و تعمیرات گران قیمت را ایجاد کند. ظرف مناسبی را برای نگهداری اسید سولفوریک انتخاب کنید تا از واکنش های گرمازا جلوگیری کنید.

اسید باید در مکانی خشک و خنک به دور از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید، منابع اشتعال و گرما نگهداری شود. در واقع، برای حفظ تماس نزدیک با اسید، باید از تمام مواد ناسازگار اجتناب شود. برای ذخیره سازی فله اسید، اقدامات مهار ثانویه نیز باید انجام شود. فراموش نکنید که مخزن را به طور منظم توسط یک متخصص بازرسی و نگهداری کنید تا از ذخیره سازی مناسب اطمینان حاصل کنید.

مخازن FRP برای ذخیره اسید سولفوریک

پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس یا FRP به طور گسترده توسط سازنده مخزن ذخیره اسید برای ساخت مخازن ذخیره اسید استفاده می شود. چنین مخازنی برای ذخیره H2SO4 با غلظت 80 درصد وزنی یا بیشتر عالی هستند. با این حال، آنها برای ذخیره اسید با غلظت بیشتر توصیه نمی شوند. استحکام بیش از 80 درصد می تواند به شدت رزین های وینیل استر این مخازن را خورده کند. این حتی زمانی که دمای محلول به 100 تا 120 درجه فارنهایت یا بالاتر افزایش می یابد صادق تر است. این یک نگرانی بزرگ در مورد رقیق شدن اسید است. اگر آب را به اسید اضافه کنید، می تواند گرمای قابل توجهی تولید کند. و اگر دما از آستانه های مجاز بالاتر رود، پایداری ساختار مخزن به خطر می افتد. و بنابراین رقیق کردن اسید در مخزن FRP به شدت ممنوع است.  

نگهداری اسیدها به خصوص اسید سولفوریک باید به درستی انجام شود. می توان آن را در مخازن ساخته شده از FRP، XLPE، HDPE و فولاد کربنی ذخیره کرد. در غیر این صورت، می تواند خطرات بالقوه ایمنی را ایجاد کند. FRP گزینه خوبی برای ذخیره H2SO4 با غلظت 80 درصد وزنی یا بیشتر است.

 
مخزن اسید...
ما را در سایت مخزن اسید دنبال می کنید

برچسب : مخزن اسید,مخزن آب شرب, نویسنده : محمد acidtank1 بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 12:43

 اسید می تواند یک ماده شیمیایی سخت برای ذخیره باشد. اسید در انواع مختلف کاربردهای صنعتی سنگین است ، می تواند گازهای سمی یا قابل اشتعال ایجاد کند و می تواند پوست را بسوزاند. یک محلول ذخیره سازی هوشمند برای اسید باید با  طراحی مخزن  دقیق طراحی شود -نه فقط از مواد مخزن بلکه از کل سیستم ذخیره سازی و تمام اجزاء.

 

بهترین روشها برای طراحی مخزن ذخیره اسید سولفوریک?

تفکر در مورد کل سیستم مخزن ذخیره سازی از قبل به شما کمک می کند تا از کارکنان ، محیط و سرمایه گذاری خود محافظت کنید. توصیه های ما را در مورد مواد مناسب ، پیکربندی و استانداردهای ذخیره سازی ایمن اسید  بخوانید .

 

بهترین مواد مخزن برای ذخیره سازی اسید 

 

ما پلی اتیلن اختصاصی تولید کرده ایم که مواد ذخیره سازی ایده آل برای اسید را ایجاد می کند. مخازن پلی اتیلن متقاطع (XLPE) تحمل بار بی نظیری را ارائه می دهند که می تواند بیش از وزن سنگین مواد شیمیایی را تحمل کند.

پیوند مولکولی XLPE ، همراه با دیواره ضخیم مخزن ، استحکام ساختاری لازم را فراهم می کند. این امر به ویژه در یک سوم پایینی مخزن ، جایی که بیشترین سطح تنش حلقه در آن متمرکز است ، بسیار مهم است.

پیکربندی مخزن برای ذخیره اسید 

هنگام ذخیره اسید ، محفظه ثانویه توصیه می شود. اگر مخزن ذخیره سازی شما نشت کند ، محفظه ثانویه می تواند نشت را قبل از اینکه خطری برای کارکنان یا تاسیسات شما ایجاد کند ، ثبت کند.

مخزن امن با Bellows.jpg?

اگر هنوز ساختار مهار ثانویه در محل خود ندارید ، راه حل SAFE-Tank® یک انتخاب هوشمندانه است. SAFE-Tank یک سیستم مخزن درون تانک است که دارای محفظه ثانویه است. این یک روش فضایی و مقرون به صرفه است که احتمال نشت اسید به محیط اطراف یا تماس با آب (که می تواند منجر به آئروسل سمی سمی یا انفجار بالقوه شود) را بسیار کاهش می دهد.

سیستم های SAFE-Tank® نیز می توانند با OR-1000 ™ ساخته شوند ، یک سیستم مخزنی که یک لایه محافظ اضافی در برابر اکسیداسیون تهاجمی مواد شیمیایی ایجاد می کند.

 

ذخیره اسید که می توانید به آن وابسته باشید

برخی از تولیدکنندگان مخزن ذخیره مایل به تهیه مخازن خطی 12000 گالن اسید هستند. سایر شرکتها مخازن فایبرگلاس بزرگی نصب خواهند کرد ، زیرا ممکن است مشتری بخواهد یک واگن اسید در دست داشته باشد. ما به مشتریانی کمک کرده ایم که مخازن فایبر گلاس اسید را امتحان کرده اند که شکست خورده است. آنها در یک لحظه کوتاه 40000 گالن اسید از دست دادند. آنها درس پرهزینه ای آموختند و به مخازن پلی اتیلن پیوند خورده کوچکتر روی آوردند.

 

در شرایط خاص ، ممکن است بتوانید از مخازن بزرگتر با خیال راحت استفاده کنید ، اما قبل از هرگونه تعهد باید با مهندسان ما صحبت کنید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا برنامه های خود را برای ذخیره اسید در نظر بگیرید و سیستمی را طراحی کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

 

فناوری هایی را برای اطمینان از ذخیره ایمن اسید توسعه داده است. ما در 30 سال گذشته آموخته ایم که برای ایمن نگه داشتن مشتریان ما چه کار می کند.

مخزن اسید...
ما را در سایت مخزن اسید دنبال می کنید

برچسب : مخزن اسید,طراحی مخزن , نویسنده : محمد acidtank1 بازدید : 170 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 11:50

مخزن ذخیره اسید کلریدریک: الزامات و احتیاطات ذخیره سازی

اسید کلریدریک (HCI) قوی ، سمی و بسیار خورنده است. بر اساس تحقیقات انجام شده ، HCl مسئول حداقل یک سوم حوادث مرگبار ناشی از نشت مواد شیمیایی است. به همین دلیل ، رایج ترین محلول برای ذخیره اسید کلریدریک یک مخزن پلی قوی با محفظه ثانویه است.

HCl ، همچنین به عنوان اسید موریاتیک شناخته می شود ، بخش مهمی از بسیاری از فرایندهای تولید است. کاربردهای HCI در صنایع غذایی رایج است ، همچنین اسیدسازی چاه نفت ، ترشی فولاد و تولید مواد شیمیایی به طور منظم از این ماده استفاده می کنند. خنثی سازی محلول های اساسی ، حفظ سطح pH در استخرها و کاهش سنگ معدن قلع و تانتالوم.

مخازن ذخیره اسید کلریدریک

خواص HCl

اسید هیدروکلریک روشن، بی رنگ، و راه حل بسیار تند کلرید هیدروژن در آب با 36.46 گرم / مول جرم مولی و 1.18 گرم / سانتی متر است 3 تراکم. HCl یک اسید قوی است که به طور کامل در آب تجزیه می شود.

دستورالعمل های کاهش و ذخیره سازی HCl Fume

به دلیل ماهیت فرار ، HCl یک آلاینده هوا است که توسط دولت کنترل می شود و چالش های ذخیره سازی خاص خود را دارد. بخارات و بخارات HCl می تواند برای مواد دیگر خورنده بوده و برای کسانی که آنها را استنشاق می کنند مضر باشد. ملاحظات مهم عبارتند از:

you تولید گاز HCl در صورت ذخیره نادرست یا در ظرف در بسته می تواند باعث تجمع خطرناک شود.

storage ذخیره سازی انبوه HCl برای نگهداری و جابجایی ایمن به دریچه های بخار و تمیز کننده ها نیاز دارد. سیستم های بخار HCl از ترموپلاستیک و مواد پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) استفاده می کنند.

H HCl را دور از نور مستقیم خورشید ، منابع حرارتی و سایر مواد ناسازگار نگهداری کنید.

? برای کاهش گازهای هیدروکلراید از اتصالات و هواکش ها و راههای خروجی هوا و هواکش ها استفاده کنید.

lines خطوط کاربردی و روشهای سرویس دهی باید از مواد مقاوم در برابر HCl ساخته شود تا از آسیب به اتصالات یا خرابی ساختاری سیستمهای ذخیره سازی جلوگیری شود.

? انتقال یا انتقال اسید کلریدریک نیاز به دود یا دفع فشار برای کاهش فشار بخار دارد.

به اطلاعات مربوط به ذخیره ، حمل و دفع HCl در قانون ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) 40 CFR 261.22 مراجعه کنید .

مخازن اسید کلریدریک پالایشگاه پتروشیمی night.jpg 

انواع مخازن ذخیره اسید HCl

مخازن ذخیره اسید پلی اتیلن HCl

مخازن پلی اتیلن یا پلی از پلی اتیلن متقاطع (XLPE) ، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ساخته می شوند. مخازن XLPE مقاوم در برابر شیمیایی مقرون به صرفه هستند و رایج ترین محلول برای ذخیره اسید کلریدریک هستند.

توصیه می کنیم اگر مقدار ذخیره اسید بیش از 12،500 گالن است از چندین مخزن استفاده کنید . مخازن ذخیره اسید باید دارای وزن مخصوص 1.9 ، اتصالات پلی وینیل کلراید (PVC) ، واشرهای Viton® و پیچ های Hastelloy باشند. دمای محتویات آن هرگز نباید از 100 درجه فارنهایت تجاوز کند .  

مخازن پلاستیکی تقویت شده فایبرگلاس HCl (FRP)

مخزن ذخیره سازی FRP اسید کلریدریک دارای نسبت استحکام به وزن بالا با طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین است. آنها با یک سد مقاوم در برابر خوردگی و در برابر خوردگی HCl مقاوم هستند و از نظر مکانیکی در برابر تنش فشاری ناشی از بخارهای اسید کلریدریک هنگام انتقال مقاوم هستند.

ساخت مناسب و بازرسی منظم برای مخازن FRP دارای رزین مقاوم در برابر اسید کلریدریک و مانع خوردگی مهم است.

مخازن ذخیره سازی اسید HCl فولادی با روکش لاستیکی

مخازن فولادی با روکش لاستیکی برای ذخیره اسید کلریدریک بیش از 15000 گالن در یک واحد انتخابی ترجیحی است. آنها همچنین در صورت تهدید احتمالی آسیب به مخازن پلی از جابجایی تجهیزات مکانیکی در محل ترجیح داده می شوند.

با این حال ، مخازن فولادی با روکش لاستیکی گران ترین راه اندازی و نگهداری هستند. به یاد داشته باشید ، فولاد مستعد خوردگی اسید کلریدریک است ، که می تواند گاز هیدروژن ، یک ماده بسیار قابل اشتعال ، مواد منفجره و خورنده تولید کند.

مخازن فولادی برای ذخیره اسید کلریدریک از فولاد ASTM-283 درجه C یا معادل آن استفاده می کنند. روکش لاستیکی داخلی که مایع را در خود نگه می دارد باید حداقل 3/16 اینچ ضخامت داشته باشد و بتواند حداکثر دمای 160 درجه فارنهایت را تحمل کند.

مخازن پلی پروپیلن HCl

مخازن ذخیره پلی پروپیلن اسید کلریدریک برای مقادیر کمی تا 45 گالن مناسب هستند و تنها در صورتی م concentrationثر هستند که غلظت اسید موریاتیک کمتر از 20 درصد باشد. اگر غلظت اسید موریاتیک از این سطح بیشتر شود ، مخازن پلی پروپیلن مقاومت خود را از دست می دهند.

مخازن ذخیره سازی HCl: اجزاء و سطوح مقاومت

مخازن ذخیره اسید هیدروکلریک از مواد مختلفی استفاده می شود. به غیر از بدنه مخزن ، باید مواد دیگر اجزا مانند لوله ها ، اتصالات PVC ، پیچ های Hastelloy-C و واشرهای Viton® را نیز در نظر بگیرید.

در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی لوله کشی ، با فرض اینکه یک مخزن ذخیره اسید HCl عمودی است ، آمده است:

connections اتصالات لوله کشی انعطاف پذیر را به مخازن ذخیره نصب کنید

expansion اجازه تا 4 درصد انبساط جانبی و عمودی مخزن را بدهید

. تنش ارتعاشی پمپ و لوله کشی را کاهش دهید

support تکیه گاه سازه ای اتصالات انعطاف پذیر ، لوله کشی و سوپاپ ها باید مستقل از دیوار جانبی و گنبد مخزن باشد

 

این جدول تحمل مواد مختلف در برابر اسید کلریدریک با غلظت های مختلف را نشان می دهد.

مواد

HCL <= 20?

HCL 20 - - 37

304 SS

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

316 SS

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

پلاستیک ABS

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

CPVC

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

پی وی سی

عالی / هیچکدام

خوب / جزئی

XLPE

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

HDPE

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

LDPE

عالی / هیچکدام

خوب / جزئی

پلی پروپیلن

خوب / جزئی

منصف / معتدل

نایلون

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

نئوپرن

منصف / معتدل

خوب / جزئی

PTFE

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

PVDF (Kynar)

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

ویتون

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

Hastelloy-C

عالی / هیچکدام

خوب / جزئی

تفلون

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

فلوروکربن (FKM)

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

EPDM

عالی / هیچکدام

منصف / معتدل

آلومینیوم

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

برنجی

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

مس

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

لاستیک طبیعی

عالی / هیچکدام

عالی / هیچکدام

تیتانیوم

توصیه نمی شود / شدید

توصیه نمی شود / شدید

جدول: نمودار مقاومت مواد اسید کلریدریک

هزینه مخازن اسید کلریدریک

مخازن ذخیره عمودی پلی اتیلن هیدروکلریک اسید معمولاً حدود 5000 دلار هزینه دارند. مخازن اسید کلریدریک ته مخروطی کمی گرانتر هستند و برای یک مخزن 5000 گالنی از 6500 دلار شروع می شوند.

مخازن دو جداره یک لایه اضافی از محفظه ثانویه را ارائه می دهند و به طور قابل توجهی گران تر از دو گزینه اول هستند. مخزن ذخیره 5000 گالن اسید هیدروکلریک اسید دو جداره حدود 23500 دلار قیمت دارد.

قیمت نیز بستگی به نوع مخزن ذخیره سازی و لوازم جانبی ، مانند حوضچه ها و پالت ها دارد. مخازن ذخیره اسید کلریدریک در اشکال و پیکربندی های مختلفی وجود دارد:

tanks مخازن ذخیره عمودی اسید کلریدریک

tanks مخازن HDLPE مخروط ته اسید کلریدریک

tanks مخازن ذخیره دو جداره اسید کلریدریک

tanks مخازن ذخیره سازی افقی

اطلاعات ایمنی و حفاظت شخصی

اسید کلریدریک یکی از مخرب ترین مواد شیمیایی در صنعت است. در صورت عدم رسیدگی دقیق ، می تواند صدمات شدیدی به چشم ها و پوست وارد کرده و در نتیجه باعث آسیب عمیق به بافت و آسیب دائمی چشم شود. هرگونه قرار گرفتن در معرض بخارات و بخارهای اسید کلریدریک می تواند غشاهای مخاطی را تحریک کند و باعث سرفه و مشکل در تنفس شود.

به همین دلیل آگاهی از نکات ایمنی هنگام استفاده از ظرف ذخیره اسید کلریدریک بسیار مهم است. شما همچنین به یک سیستم تهویه مناسب در هنگام استفاده از اسید کلریدریک غلیظ نیاز دارید تا از قرار گرفتن در معرض گازهای هیدروژن کلرید تکامل یافته جلوگیری کنید.

ما به شما توصیه می کنیم هنگام کار با اسید کلریدریک از تجهیزات حفاظتی شخصی زیر استفاده کنید:

دستگاه تنفس بخار

دستکش لاستیکی

چکمه

محافظ صورت

suit لباس محافظ تمام بدن

اگر در معرض اسید کلریدریک هستید ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

?      تماس با پوست: شستشو پوست در معرض با آب تازه به مدت حداقل 15 دقیقه است. در صورت مواجهه گسترده ، از آب با صابون ضدعفونی کننده و کرم ضد باکتری استفاده کنید. پس از انجام این دستورالعمل های کمک های اولیه ، از پزشک کمک بخواهید.

?      تماس با چشم: اگر چشمان شما به غبار اسید هیدروکلریک در معرض، آنها شستن بلافاصله با آب تازه به مدت 15 دقیقه و به دنبال کمک پزشکی.

?      بلع: از ایجاد استفراغ خودداری کنید و بلافاصله به دنبال کمک پزشکی باشید.

?      استنشاق: در صورت استنشاق گازهای اسیدی ، بلافاصله هوای تازه را استنشاق کرده و به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

حمل و نقل و دفع HCl اسید

شما همیشه باید اسید کلریدریک را در مخازن دو جداره ایمن حمل کنید تا از نشت و نشت جلوگیری شود. اسید HCl را در دمای اتاق منتقل کنید تا تجمع فشار کاهش یابد.

در زیر برخی از دستورالعمل های اساسی برای ذخیره سازی HCl ذکر شده است:

acid اسید را از مواد ناسازگار مانند عوامل اکسید کننده ، مواد آلی ، فلزات و قلیاها دور نگه دارید

the ظرف را همیشه محکم بسته نگه دارید

the اسید را در منطقه ای خنک ، با تهویه خوب و خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید

HCl ریخته شده زباله های خطرناک است و برای دفع به پیمانکار واجد شرایط نیاز است. مشاهده همه مقررات در منابع دولت فدرال یا ایالتی در مورد اسید کلریدریک .

 
 
مخزن اسید...
ما را در سایت مخزن اسید دنبال می کنید

برچسب : مخزن اسید, نویسنده : محمد acidtank1 بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 14:34

 

مخزن اسيد ، تانکر يا منبعي است ضد اسيد که بمنظور نگهداري يا ذخيره سازي اسيدها و مواد قليايي مختلف با جنس بدنه استيل ، پلي اتيلن ، پلي پروپيلن ، کامپوزيت و يا هر ماده اي که واکنشي به مواد قليايي و اسيدي از خود نشان ندهد ، ساخته مي شود. مخازن اسيد جهت نگهداري و حمل اسيد سولفوريک ، نيتريک ، فسفريک و کلريدريک ، مواد قليايي ، سودها و ... استفاده مي شوند. در صنايع پيشرفته ، بخشهاي کشاورزي و واحدهاي توليدي ، معامله با بنزين ، گازوئيل ، بنزين و روغن امري عادي است. اما اگر اسيد سولفوريک باشد چه؟

اگر شما توليد کننده اين ماده شيميايي بسيار خورنده هستيد ، پس بايد راه حل هاي ذخيره سازي مناسب براي ايمن نگه داشتن آن پيدا کنيد. اين ماده شيميايي خطرناک خطرات بزرگي به همراه دارد و استفاده نادرست از آن مي تواند صدمات فاجعه باري به نيروي انساني و محيط زيست وارد کند.

مخزن اسيد - مخزن ضد اسيد

بزرگترين خطري که مايع بي رنگ و چسبناک ايجاد مي کند اين است که در صورت تماس با آب مي تواند به شدت واکنش دهد و منفجر شود. از اين رو ، واحدهاي ذخيره سازي مناسب به شما کمک مي کند هزاران دلار صرفه جويي کرده و همچنين ايمني فضاي کار خود را افزايش دهيد.

ضمن سرمايه گذاري در مخازن ذخيره سازي مناسب صنعتي براي اسيد سولفوريک ، بايد عواملي مانند سازگاري شيميايي ، وزن مولکولي ، مواد ساختماني و مهار ثانويه را در نظر بگيريد.

به اين دليل که ماده شيميايي يک اکسيد کننده تهاجمي استحکام ، يکپارچگي مکانيکي و طراحي بسياري از مخازن ذخيره را برطرف مي کند.

 

مخزن اسيد : بهترين گزينه براي اهداف ذخيره سازي صنعتي

 

اگر براي اولين بار اين کار را انجام دهيد يا دانش کافي در مورد آنها نداشته باشيد ، انتخاب بهترين مخزن اسيد سولفوريک موجود در بازار مي تواند يک کار ترسناک باشد.

با اين حال ، مخازن استيل ، مخازن فايبرگلاس و مخازن پلي اتيلن بسيار مورد تقاضا هستند.

مخازن استيل از گزينه هاي محبوب در واحدهاي توليدي و بخشهاي صنعتي است. آنها براي ذخيره اسيد سولفوريک 98? مفيد هستند زيرا تخريب نمي شوند ، شکننده نمي شوند و علائمي از ترک خوردگي ندارند.

واحدهاي مدرن داراي پوشش داخلي و سيستم آستر پلي اتيلن با چرخش هستند که از مخازن در برابر شديدترين مواد شيميايي و خطرات احتمالي آنها محافظت مي کند.

مخازن فولادي به دليل مقاومت گسترده شيميايي ، استحکام و دوام بسيار معروف براي ذخيره مواد شيميايي شناخته شده اند. مخازن فولاد ضد زنگ ، فولاد کربن و آلياژ نيکل براي ذخيره مايع قابل احتراق بسيار عالي هستند.

مخازن فايبرگلاس همچنين گزينه خوبي براي توليدکنندگان اسيد سولفوريک است. آنها به چندين پوشش داخلي و يک لايه ساختاري مجهز شده اند که از رزين و الياف شيشه برش خورده تشکيل شده است.

انبارهاي فايبرگلاس براي نگهداري اسيد سولفوريک با غلظت 93-98، ، 80 تا 92، و 80 ideal ايده آل هستند.

مخازن ذخيره سازي پلي اتيلن گزينه هاي بسيار خوبي براي ذخيره مايعات خورنده و قابل احتراق هستند. آنها براي کاربردهاي خطرناک کاملاً مهندسي شده اند.

پلي اتيلن با ديواره دو جداره و متقاطع با چگالي بالا يک رزين ترموستات است که به راحتي مي تواند با مواد شيميايي کنار بيايد.

مخزن اسيد

طراحي مخزن اسيد : اندازه ، ويژگي ها و پيوند مولکولي براي استحکام

 

اندازه:

اگر به دنبال مخزن اسيد کوچکتر هستيد ، مي توانيد از آن واحدهايي با اندازه 4000 گالن استفاده کنيد. اگر به ذخيره سازي بزرگتري نياز داريد ، تقسيم مايع به چندين مخزن کوچکتر بسيار توصيه مي شود.

به اين دليل است که کار با مخازن بزرگتر دشوار است و مي تواند منجر به هدر رفتن مايع شود. اما ، اگر از برخورد با واحدهاي بزرگتر اطمينان داريد ، مخزني با اندازه 12000 گالن پيشنهاد مي شود.

امکانات:

از آنجا که اين ماده شيميايي سنگين است و مي تواند با توليد يک گاز سمي پوست را بسوزاند ، بايد يک مخزن ذخيره سازي ايمن در نظر بگيريد که به استحکام و دوام آن معروف است.

مخزني با محفظه ثانويه درون آن مي تواند از ريختن تصادفي يا نشت مايع در خارج از سيستم جلوگيري کرده و از تماس مستقيم آن با مردم يا آب جلوگيري کند. مخازني که داراي مهار ثانويه هستند مي توانند وزن ذاتي ماده شيميايي و فشار بار استاتيکي را که در يک سوم پاييني مخزن ايجاد مي کند تحمل کنند.

همچنين مي توانيد به دنبال مخازني باشيد که مجهز به ديوارهاي بتوني يا آجري هستند تا از پر شدن بيش از حد مواد شيميايي و يا نشت آنها جلوگيري کند.

پيوند مولکولي براي مقاومت:

پيوند مولکولي در مخازن ذخيره سازي يکي ديگر از مواردي است که بايد در طراحي مخازن جستجو کرد. مخزن اسيد طراحي شده با ديواره مخزن ضخيم و پيوند مولکولي جامد ، تقويت ساختاري مورد نياز براي دوام را فراهم مي کند.

 

تميز کردن و نگهداري طولاني مدت مخزن اسيد : رعايت دستورالعمل هاي ارزشمند

 

براي به حداکثر رساندن طول عمر و تشخيص ناهنجاري ها ، انجام اقدامات تميز کردن مناسب مهم است. در اينجا چند نکته ارزشمند براي رعايت وجود دارد.

• مخزن اسيد را سالانه با دو قسمت محلول آمونياک و سه قسمت آب مقطر تميز کنيد. اين محلول به شما کمک مي کند تا PH اسيد را خنثي کنيد.

• فضاي داخلي را اسپري کنيد

• اجازه دهيد محلول خيس بخورد. دو ساعت طول خواهد کشيد تا محلول کاملاً جذب شود.

• pH مخزن حاوي ماده شيميايي را آزمايش کنيد. يک قطعه کاغذ تورق در کنار مخزن بماليد که در تماس با اسيد کبود مي شود و در تماس با يک پايه قرمز مي شود. مراحل 2 و 3 را تکرار کنيد تا کاغذ تورنمنت شروع به واکنش کند.

• پس از تخليه محلول اضافي ، بگذاريد مخزن در هواي آزاد بگذاريد تا خشک شود.

• بازرسي سالانه به شما کمک مي کند تا نقص مخزن ذخيره سازي را پيدا کنيد ، طول عمر آن را بيشتر کنيد و هر ساله هزاران دلار صرفه جويي کنيد.

با داشتن دوربين ، تجهيزات تخصصي ، تخصص و دانش براي تشخيص وضعيت دقيق مخزن با متخصص تماس بگيريد.

تميز کردن مخزن اسيد

ذخيره و جابجايي اسيد : مواردي که بايد هنگام مقابله با آن به خاطر بسپاريد

 

• مخزن اسيد بايد در مکاني خشک و خنک و به دور از تابش مستقيم نور خورشيد و ساير منابع حرارتي نگهداري شوند.

• براي اطمينان از ايمني اين مايع بسيار خورنده ، مخازن بايد در ارتفاعات بالا ذخيره شوند تا از فرآيند تغذيه جاذبه استفاده شود.

مخازن ذخيره زميني گزينه هاي خوب براي صنايع و واحد هاي توليدي مي باشد.

• نياز رگ هاي اسيدها بسته به غلظت آن متفاوت است.

اسيد بسيار غليظ بايد در مخزن فولاد کربني با ابعاد 2.2 ضخامت ديواره وزن مخصوص ذخيره شود.

• در حين کار با مايع در يک مخزن اسيد قوي صنعتي ، مطمئن شويد که با آب ، فلز و پوست تماس نداشته باشد.

در تماس با فلزات ، گاز هيدروژن بسيار قابل اشتعالي توليد مي کند.

وقتي در آب ريخته شود ، با ايجاد بخار آئروسل اسيد سمي منفجر مي شود.

وقتي ماده شيميايي با پوست تماس پيدا کند باعث سوختن آن مي شود. اگر غلظت بالايي داشته باشد ، مي تواند جدي تر از سوختگي باشد.

مخزن اسید...
ما را در سایت مخزن اسید دنبال می کنید

برچسب : مخزن,منبع,مخزن اسید,مخزن ضد اسید,مخزن صنعتی, نویسنده : محمد acidtank1 بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت: 18:32